Корњача графика¶
Да ли ти је познат појам корњача графика? Ако није, не брини. Потрудићемо се да ти све објаснимо!
Корњача графика је рачунарска, векторска графика коју исцртава курсор, односно, у нашем случају, лик на координатној равни (позорници).
Корњача графика поседује три атрибута. То су:
локација лика,
оријентација (правац) лика,
оловка.
Сама оловка има своје атрибуте. То су боја и ширина линије коју исцртава, као и њено стање (оловка може бити подигнута или спуштена).
У Скречу, сваки лик има невидљиву оловку. Ако је оловка подигнута, лик ће се кретати и неће остављати никакав траг. Ако је оловка спуштена, лик ће исцртавати путању којом се креће.
У категорији Оловка налазе се блокови који ти омогућавају да контролишеш рад са оловком - спустиш или подигнеш оловку, одредиш њену величину, боју и траг који оставља.
Наш први задатак сасвим je једноставан. Лик корњача треба да нацрта линију дугачку 100 корака. Да би ти било јасније о чему говоримо, погледај видео и анализирај шта ради програм (покренули смо га 3 пута).
- Програм (скрипте) А
- Имаш одлично запажање! Корњача полази из левог дела позорнице, што значи да њена X координата мора бити негативна.
- Програм (скрипте) B
- Из ког дела позорнице корњача креће? Какве су њему вредности координате X - позитивне или негативне?
Q-5: Који скуп наредби се извршава на начин како је приказано у видео-запису?
Ако горње скрипте допуниш блоковима, унапредићеш програм.
- Лик ће исцртати испрекидану линију зелене и црвене боје, дужине по 100 корака.
- Ако би лик исцртавао испрекидану линију, морао би да подиже и спушта оловку више пута. Таквих блокова у приказаном програму нема.
- Лик ће исцртати пуну линију зелене и црвене боје, укупне дужине 200 корака (свака боја заступљена је са по 100 корака).
- У праву си. Ако би лик исцртавао испрекидану линију, морао би да подиже и спушта оловку више пута. Таквих блокова у приказаном програму нема.
Q-6: Анализирај дати програм и покушај да одредиш шта ће лик исцртати након његовог извршавања.
Цртање линија јесте прилично једноставан захтев. Хајде да видимо шта још лик може да нацрта.
- Треба да заменим први и други блок "иди 100 корака", са блоковима "иди 50 корака".
- Предлажемо ти да практично урадиш ове промене и видиш шта се исцртава на позорници.
- Треба да додам два блока "иди 50 корака".
- Предлажемо ти да практично урадиш ове промене и видиш шта се исцртава на позорници.
- Треба да заменим други и четврти блок "иди 100 корака", са блоковима "иди 50 корака".
- Предлажемо ти да практично урадиш ове промене и увериш се у исправност свог решења.
- Треба да заменим два блока "окрет за 90 степени", са блоковима "окрет за -90 степени".
- Предлажемо ти да практично урадиш ове промене и видиш шта се исцртава на позорници.
Q-7: Пред тобом је програм за цртање квадрата. Шта треба да промениш, па да лик исцрта правоугаоник?
Детаљнија упутства и помоћ око решавања представљених проблема наћи ћеш у видео лекцији Корњача графика.